جولیا رابرتز جایزه «مؤسسه تحقیقات ایدز» را به آنتونی فاوچی اهدا کرد

رابرتز خود نیز در سال ۲۰۱۷ نشان شجاعت مؤسسه تحقیقات ایدز را دریافت کرد

روز پنجشنبه «جولیا رابرتز» جایزه شجاعت مؤسسه تحقیقات ایدز سال ۲۰۲۱ را به دکتر آنتونی فاوچی اهدا، کرد- Amy Sussman/Getty Images via AFP

روز پنجشنبه «جولیا رابرتز» جایزه شجاعت مؤسسه تحقیقات ایدز سال ۲۰۲۱ را به دکتر آنتونی فاوچی اهدا، و اعلام کرد که خود و خانواده‌اش بسیار تحت تأثیر کارهای او در زمینه مبارزه با ویروس‌های ایدز و کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند.

آن مراسم مجازی از سوی مؤسسه «جشنی در این زمانه» حامی مالی مؤسسه تحقیقات ایدز برگزار ‌شد و روز ۴ مارس به صورت مستقیم از یوتیوب پخش شد. رابرتز در آن مراسم گفت: «آرامش و اطمینان شما اثری ‌انکارناپذیر بر من و خانواده‌ام و بسیاری از خانواده‌ها گذاشته است. همیشه دیده‌ام که فارغ از شرایط مختلف، ستون این خیمه بوده‌اید... برای من این یعنی شجاعت حقیقی.»

او در ادامه گفت: «می‌دانم که برای فرزند ۱۳ ساله‌ام شجاعت معنای دیگری دارد و برای من ۵۳ ساله معنایی دیگر. اما همه ما خیلی خوب می‌دانیم که شما برای تمامی جهان و خاصه برای کشورمان در طول حدود یک سال گذشته چه کرده‌اید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاوچی در نطق هنگام دریافت جایزه «قهرمانان ناشناس» از جامعه بهداشت و درمان تشکر کرد و گفت: «دریافت چنین جایزه‌هایی بسیار لذت‌بخش است و آدم همیشه خوشحال می‌شود که از او تقدیر شود. قهرمانان ناشناس بسیاری در این جامعه وجود دارند و می‌خواهم از همین جایگاه از طرف همه به آنان درود بفرستم؛ مخصوصاً به کارکنان بخش سلامت که هر روز شجاعانه جان و امنیت‌شان را در طبق اخلاص قرار می‌دهند تا از افراد بسیار بیمار پرستاری کنند. پس همه ما در واقع هم‌تیمی هستیم. شاید من کمی بیشتر از دیگران دیده شوم، اما اهمیت کار آن‌ها از کار من کمتر نیست.»  

این اولین باری نیست که سر و کار این دو شخصیت شناخته‌شده به هم افتاده است. پارسال نیز رابرتز و فاوچی در مجموعه گفت‌وگوهای مجازی «بلندگو را بده نفر بعد» صحبت کردند.

رابرتز خود نیز در سال ۲۰۱۷ نشان شجاعت مؤسسه تحقیقات ایدز را دریافت کرد.

در آن مراسم از گلن کلوز نیز تقدیر شد و او نشان دوم شجاعت را از دست بت میدلر، دوست قدیمی‌اش، دریافت کرد.

کلوز گفت: «در طول دوران کارم خیلی برایم پیش آمده که در موقعیتی قرار بگیرم که نیاز به شجاعت داشته باشد و در مقاطع خاصی از خود پرسیده‌ام مگر راه دیگر چیست، این که اصلاً این کار را نکنم.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر